donderdag 8 augustus 2013

282

Donderdag 8 augustus. 2013.
2013 - het jaar van miserie en ongeluk, tegenspoed, verdriet en teloorgang ... Maar over 20 dagen ... 20 dagen, die dag staat NU reeds gebeiteld in m'n geheugen ... 50 jaar geleden ... leverde Martin Luther King Jr. ... zijn historische speech op de Washington Mall, aan het standbeeld van Abe Lincoln .... I HAVE A DREAM ... that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal.
MLK, 'n memorabele U2-song, maar vooral mijn idool en voorbeeld, de vechter van vrijheid en rechten, voor de zwakken en de minderen (gekleurden), in het Amerika van de jaren '60 ... VIJFTIG JAAR ... 50 jaar, of net iets minder ... kost het de States om 'n "zwarte" president te hebben, Barack Obama ... of de verwezenlijking van Dr. King's droom ... Hoe fier zou DIE man geweest zijn, ... hij werd koelbloedig afgemaakt in Memphis, op 4 april 1968. 2 maanden later (5 juni 1968) volgde Bobby Kennedy een zelfde lot, in het Ambassador Hotel in LA.
Maar we zijn 2013 ... en met alle respect dat ik heb en draag voor mijn idealisten .... VANDAAG is 'n nieuwe wereld, vooral voor mij ... DAG 101.
Neen, ... dag 282 ... 282 dagen te gaan ... 40 weken ... 9 maanden ...
9 maanden, onze eigen baby ... eigenlijk ...
17 mei 2014. DAT en exact DAT is de dag ... dat mijn Noëlla en ik, elkaar het JA-woord zullen geven
 Nooit heeft 'n dag noch datum meer betekenis voor me gehad, NIET 25/09/1992, noch 16/12/1995, en nog veel minder 21/10/2006 ... 17/05/2014 wordt ONZE dag ... en 'n dag VOOR M'N LEVEN....
Want nooit eerder heeft iemand ZOVEEL betekend voor mij als ... ZIJ ... ondanks de moeder van m'n 3 kinderen.
ZIJ doorstaat DIT (deze giga-depressie) alles met waardigheid en respect. IL FAUT LE FAIRE.
En ja, ik zal je liefhebben en waarderen, alle dagen van m'n LEVEN. VEEA !
Jij begrijpt het en ik ook. Je bent mijn ALLES, mijn ruggesteun, mijn ruggegraat. Jij DRAAGT alles met zoveel waardigheid, discretie .... en zoveel meer ...
JIJ  BENT EN BLIJFT MIJN (T)ROTS ... VEEA .... Noëlla, ja,  je bent mijn ALLES, ik zie je ZIELSGRAAG !!! VEEA !
17/05/2014 wordt JOUW dag, ONZE dag ... IHVJ VEEA, want NIEMAND heeft ooit zoveel om me gegeven noch opgeofferd !
En mijn familie ? Let 'm run in hell, ze zijn het inderdaad niet waard.
Wij, ONS leven, met ONZE jongens, en als ze willen ... mijn kids ..., Maar jij en ik, hoe hard ze ook proberen ... JULLIE krijgen ons NOOIT klein .... ONZE LIEFDE overwint ALLES ....
TRY and CHALLENGE us ... TRY and BEAT us .... We're SOOOO MUCH STRONGER !!!
You know why ???? BECAUSE OUR LOVE WILL CONQUER ANYTHING !!!!!
en ... weet je, diegenen die deze BLOG lezen ... zij zouden pas ECHT beseffen ... wat ZIJ voor mij betekent ....
Tot morgen, de kievit is vliegen, maar ik ben hier ... ELKE dag ...morgen, overmorgen en alle dagen nadien ...
Want ZIJ is mijn ALLES, mijn soulmate, mijn mental coach en beschermengel tegen alle kwaad ... DAT uitgerekend ZIJ mijn, tja, 4e, VROUW wordt is niet zo ERG, ZIJ en alleen ZIJ zal MIJ overleven, en als dusdanig mijn ENIGE vrouw zijn, want JIJ hebt ZOVEEL opgeofferd voor je man, die zelfs je man niet is ... JE bent HEILIG, en HEMELS, en IHVJ VEE !!!
En NIEMAND kan DAT ooit wegnemen. En laat UITGEREKEND DAT een "MESSAGE" zijn vor diegenen die me OOIT overleven. NOOIT heeft iemand MEER van me gehouden en om me gegeven (in surtout ongeluk, verdriet ....) dan mijn Noëlla. Je BENT en JE bijft MIJN ALLES ... VEEA.
En de wereld moet, zal en kan DIT aanvaarden ! JIJ hebt ALTIJD voor me gevochten, in de donkerste dagen de diepste miserie en armoede ... NOOIT was JOUW liefde teveel, nooit heb jij me opgegeven, DAT is pas WARE LIEFDE .... en daarom ben JIJ mijn ENIGE vrouw ... VEEA ...
17/05/2014 ... VEEA ... en mijn depressie ? Vandaag NIET ! en je begrijpt als lezer best waarom ...
Tot één dezer, als de kievit weer in 't land is ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten