vrijdag 18 oktober 2013

De lijn

Vrijdag 18 oktober 2013.
Autumn feels like spring. Half oktober voorbij... En de herfst heeft zich alsnog omgezet in 'n nazomertje ... Zon, lekkere 18 graden en plus, en geen briesje ... Jeans, hemd en zomerse blazer volstaan om m'n ontdekkingsreis aan te vatten...
De Lijn ... Naast mediawatcher word ik nu ook servicewatcher van overheidsbedrijven ... De Post (Bpost) krijgt een giga-buis (ondanks 'n puike prestatie gisteren, met hun pakjesdienst) ... na mijn ervaringen in een lokaal postkantoor. Ik wou enkel een Bank van de Post-rekening openen... Nadat de postbediende 2 andere "klanten" had geschoffeerd, omdat hij door mij "overuren" moest doen ... en later zou thuis zijn... voelde ik me dermate schuldig dat ik de 2 andere klanten hun ding liet doen ... en gelaten het postkantoor verlaten heb. De bediende in kwestie zal me wellicht eeuwig dankbaar zijn ... want mijn GBV (gezond boerenverstand) liet hem alsnog toe ... op tijd thuis te zijn...mijn belofte dat ik wel zou terugkomen heb ik uiteraard ook niét kunnen houden. Stel dat ik later dan voorzien zou thuiskomen ...
De Lijn ... Mijn lijn, mijn levenslijn, mijn hulplijn ... Op mijn lijn hoef ik niet zo nodig te letten ... dankzij een GBP-operatie in 2011 ... mijn jeans zakt nu al zonder voorafgaandelijke toestemming van mijn ...
Vandaag niet, een strak Mexx-exemplaar zorgt voor 'n gegoten "zit" ... (ze zit als gegoten ...).
De andere lijnen dan maar ... Vandaag op ontdekkingsreis met De Lijn ... In tegenstelling tot Bpost en de NMBS ... Geen klachten, netjes op tijd en op bestemming, ofte een klant bekoren zoals het hoort. Het kan nog ! Een voorbeeld voor Johnny en Didier ...
Och... Laten we de realiteit niet verbloemen ... Tegen wil en dank (?) ... aangewezen op het openbaar vervoer ... In de hoop dat mijn Leuvense zielenknijpers deze "lost soul" tot verrijzenis kunnen brengen ... De volgende lijn dan maar.
Mijn levenslijn ... Een hopeloos gekrabbel waarin zelfs een kat haar jongen niet meer terugvindt, laat staan mijn zielenknijpers ...
Aanvaardingsfase van een nieuw leven en bestaan ... Dáár zit ik momenteel in ... in mijn Grande Boucle, de overgangsetappes met de wind pal op kop ... Hard labeur als je 't mij vraagt ... En het aanvaarden van dat nieuwe leven... Een leven from hero to zero... zal op termijn nog wel lukken, ondanks alle offers. Maar je eigen kids missen, ondanks een maandelijkse sponsorbijdrage van 1150 euro ... niettegenstaande mijn penibele situatie, is niet te genezen noch te verzachten. We zijn 18 oktober... Ik heb ze dit jaar al 3 tot 4 keer ('n dag hé) gezien ... Mijn eigen schuld wellicht, bestraft dóór en met levenslang.
Gelukkig is er mijn hulplijn, mijn nieuwe levenslijn ... ZIJ ...
Soms ben ik zo kwaad op mezelf... dat ik afgelopen zomer niet meer moed en kracht heb gevonden om er écht 'n eind aan te maken. Dan had ik rust gevonden, voor mezelf en zovelen met mij ... De pijn zou dan ook wegebben met de eeuwigheid ... Maar ZIJ hield me in me leven... Uit pure kracht van gráág zien en om iemand geven en voor iemand vechten...
Dat is MIJN lijn, mijn nieuwe levenslijn ... ZIJ ... En daarom ben ik dankbaar om deze mooie herfstdag ... Ik ruik de herfst maar ik adem de lente ... Maar bovenal... Leef ik haar en leef ik dankZIJ ... haar !
Leve het leven ... Leve ZIJ !
En nu op naar m'n goeie vriend... Dr.Ansoms ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten