woensdag 13 november 2013

Diepte van het dal

Woensdag,13 november.
The glorious dead zijn herdacht, de klaprozenkronen eerbiedig neergelegd.
En de wereld draait door, als vanouds, zijn normale gang ... Voor ieder van ons, waar dan ook.  Op de Filipijnen of in de diepte van het dal.
Vrouwlief is opnieuw aan de slag na haar bewogen "elephantwoman"-ervaring bij de tandarts. Ze is weer als vanouds ... mijn sprookje in 't echt, veel beter zó, veel mooier ook.
Maar de wereld draait door, ook na 'n woelige nacht vol hersenspinsels en draaikolken, terwijl mijn wereld en leven tegen tyfoonsnelheid door mijn hoofd razen.
De meeste dromen zijn bedrog ... en toen ik naast je wakker werd, leefde ik nog. Gelukkig.
Ik was er anders gehavend uit gekomen.
Wie ben ik ? Waar ben ik ? Wat ben ik ? Vreemde vragen. Ik heb zoveel mensen gekend, ontmoet, mee samen gewerkt, mee samen gesport ... En na 'n leven ... _met 'n decennium vol waanzin, verdriet, workaholisme, conflicten, ..._ 'n leven als 'n ware rollercoaster ... sta je gans alleen, in 'n dorre woestijn, dan weer bloedheet ... of ijzig koud...
De dorre woestijn, ... mijn verplichte boetetocht, from hero to zero... in no time.
Na 'n leven van waanzin, of wellicht het leven van 'n waanzinnige .... ?
Een vulkaan gevuld met zelfhaat, afkeer, opgekropte woede en zielepijn.
De diepte van het dal...
Af en toe erupterend ... , die vulkaan dan toch, met giftige lava ... omdat de berg het niet meer kan houden.
Schaamte,  diepe vernedering, verloren en gebroken fierheid, en zoveel meer.
Daarom, ...  Ansoms, dra met pensioen ... En Lieve, dra met bevallingsrust ...  En de Venlafaxin.
Gelukkig heb ik nog mijn oase in de dorre woestijn, mijn oase van rust, steun, liefde, genegenheid, aanmoediging, en zo oneindig veel meer.
Als mens is het soms moeilijk om beseffen dat perfectie bestaat in de liefde, al ruim 25 ... maanden, of wat dacht je ?
25 diep dankbare maanden ... Het dekseltje op het potje, weet-je-wel ?
Hèt bestaat echt, écht ! Ook al ga je richting die 50 ... Op ware liefde staat géén leeftijd !
De diepte van het dal.
Het dal waar je ook oude vriendschap herontdekt, hernieuwt en leert appreciëren en waarderen.
Een zielsgenoot die naast je trouwe partner en soulmate, ZIJ ..., ... ook oor heeft naar je zorgen, kommer en kwel, en vice versa.
En zo gebeurt het, als bij wonder ... dat je uitgerekend met dat maatje ... naar "De diepte van het dal" kan gaan.
Niet zozeer de dieperik in.
Neen, 'n magistrale theatervoorstelling van Warre Borgmans ... Heel aangrijpend doch vooral zo herkenbaar, alsof je 160 minuten lang in 'n spiegel keek.
De diepte van het dal. De uitmuntende klasse van 'n begaafd acteur. De dankbaarheid om hervonden vriendschap en verbondenheid.
De dankbaarheid ook van 'n acteur na 'n woord en blijken van appreciatie ...

Van: "Warre Borgmans-Bellens" <warre.trix@gmail.com>
Aan: janssensgert@telenet.be
Verzonden: Zondag 10 november 2013 16:13:17
Onderwerp: dal
Hartelijk dank
voor uw fijne reactie !
we doen op
de ingeslagen weg verder !
Warere Borgmans


De volgende stap in de transformatie die depressie is. De volgende stap in de zoektocht naar jezelf, het herontwerpen, en herfomatteren van je identiteit ... het kneden en boetseren van die nieuwe mens, die nieuwe ik ... Hernieuwd, herbrond en herboren, met 'n gezuiverde ziel en 'n nieuwe harde schijf, weliswaar met een ander besturingssysteem.
Andere prioriteiten en waarden, kleiner ook, maar met de veiligheidsmarge van gelukkig zijn.
De oude kievit has left the building, de tijd om te aarden is aangebroken, en te kiemen ook. Zodat de tijd er is, dat de kiem kan groeien en ontluiken, zodra het weer lente is.
De diepte van het dal ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten