woensdag 11 december 2013

A beautiful day ...

11 december. Woensdag.
Misschien wel mijn meest favoriete dag van de week. God knows why ... Omdat het je midden in je week brengt. Half leeg of half vol ...
Lange tijd zou ik gedacht hebben, half leeg ... Maar vandaag toch maar halfvol.
Een mooie dag vandaag, de dag van 'n inhaalmanoeuvre ... de verloren dagen van het voorbije weekend inhalen, met 'n extra demarrage, doordacht, en op het juiste moment. Zoals mijne Nicholas ook de gepaste versnelling van Sven Nijs bschreef tijdens de Overijse Druivencross afgelopen zondag.
Het juiste moment weten te kiezen ... Dat vraagt inzicht, ervaring, helderheid van geest, overtuiging en winnersmentaliteit. Vandaag is zo'n dag ... Het juiste moment. A beautiful day.
Mijn 3 oudsten zitten halverwege in hun examenstress ... Nog efkes en dan is het Kerstreces ... dus keep the faith, mijn schatten ! Don't give up, don't EVER give up ... Papa heeft het uiteindelijk ook niet gedaan, alhoewel ik vaak de pijp aan de Maarten heb willen geven ... Maar hij wou ze niet ... 'k Stel me de vraag of 't geen waterpijp was dat ik hem probeerde op te solferen ...
Dus al sinds ruim 'n week denk ik héél intens aan mijn 3 goudklompjes in het verre Oost-Vlaanderen, hopelijk reiken mijn hersengolven en gedachten af en toe ver genoeg ... zodat ze er toch enige mentale steun aan overhouden ... Moest ik méér kunnen, ik zou het doen, écht !
Maar behalve de burn-out depressie, of de depressieve burn-out ... of de dembryosie ... zit ik misschien wel in 'n mid-life crisis ... O ironie ... Sarcastischer, cynischer, ironischer kan het écht niet ... Mid-life crisis ... Inderdaad, volle crisis in mijn mid-life ... hahahaha !
Zolang je er de humor van inziet, zit je goed. en ik zit goed. Het betert, eindelijk, ondanks de brandwonden van het hellevuur. Maar ZIJ zorgt voor de zalving ervan, a beautiful day.
Vanochtend het prachtige diepvriesochtendgloren kunnen aanschouwen ... op weg naar mijn limousine met persoonlijk chauffeur. Toch de max hé, De Lijn ! Ze pikken je op en zetten je af op je plaats van bestemming, véél beter dan eindeloos je leven te -sorry voor de woordkeuze- verschijten in eindeloze en hopeloze files ...
En je ziet ook dingen, dagelijkse dingen, het leven zoals het is ... jongeren op weg naar school, waarbij het me steeds meer opvalt dat onze jongeren, enfin de pubers, er hedentendage bijzonder netjes gekleed bijlopen. Ze vinden dit belangrijk, ze hechten er ook waarde aan. Dat alleen al vind ik 'n hoopvol signaal ... Het geeft hen 'n zekere eigenwaarde ... En at the end of the day, a beautiful day trouwens, ... de kleren maken de man ! Toch ?
Wel, hoedje af voor onze schoolgaande jongeren, écht.
Bon, verder met mijn beautiful day ... Na 'n korte tussenstop in de lokale discounter om 'n set flanellen lakens, nu op weg naar mijn therapeute, mijn kei in haar vak.
En straks, ga ik de twins oppikken, en ga ik er 'n eerste buservaring mee beleven ... Kwestie van ze voor te bereiden op volgend schooljaar ... Want dan moeten ze op eigen benen staan, en naar 'n nieuwe school trekken ... Weg van hun vertrouwde omgeving, op naar 'n nieuw avontuur ... Voor hen is dat 'n wereld van verschil, om niet te zeggen, 'n gans universum ... Daarom ook hun eerste initiatie vandaag, ... onze zorgenjongens met hun hartje van goud ...
En als het even meezit ... en why not, vandaag is immers 11-12-13 14:15:16 ... snappie ..., dan pik ik onderweg nog effe de jongste op in de opvang ...
En dan halen we de boom boven, samen, de kerstboom plaatsen, versieren ... , siertuig in onze woonkamer voor de komende weken. The most wonderful time of he year ...
Samen met ZIJ, met onze 3 jongsten en mijn 3 groten ... Life is good, all is well !
It's a beautiful day ... eindelijk, en de kievit ... die wordt sterker, met de dag, dag na dag ... Steeds meer, energieker, positiever ... Life is good, all is well.
Dankzij ZIJ ...
It's a beautiful day !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten