maandag 27 januari 2014

Als ik ...

Als ik naast je loop ...

Dan voel ik me fier, dan voel ik me écht man ...

Dan ben ik verheven en sterk, want ik ben de man van ...

Dan leid ik de weg, de weg naar 'mijn' wereld, 'n geluk van zelden ...

Dan herinner ik me plaatsjes die je betoveren, in de Ardennen of in Vlaamse velden ...

 

Als ik naar je kijk ...

Dan zie ik de zon, de maan, de sterren en de regen ...

Dan weet ik waarheen, over de bergen, de dalen en vele hobbelige wegen ...

Dan ontwaar ik kraaiepootjes ... zo teder, ondeugend en lief ...

Dan zie ik in je ogen ... passie en liefde, te veel om op te noemen, als in 'n eerste liefdesbrief ...

 

Als ik met je praat ...

Dan hoor ik de zon en de maan ...

Ik denk dan, eindelijk iemand die me kan verstaan ...

Dan luisteren de golven en de zee ...

En tot in het verre Noorden hoor je de echo's van wij, met ons twee ...

 

Als ik naast je lig ...

Wil je niet weten, hoe het voelt geborgen en beschermd te zijn ...

Besef je pas, hoe je als mens, embryonaal en in wezen bent, véél te klein ...

Hoe hemels het is je te voelen, in alle geborgenheid ...

En word ik wakker, slaperig en zoekend, want ik ben niet alleen in mijn strijd ...



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten