donderdag 16 januari 2014

De vermaledijde vreemdeling ..

Donderdag.
De dag des donders. De meest hatelijke dag van de week. Zestien januari.
Zonet mijn therapeutische sessie erop zitten met mijn cyberdokters. Mijn virtuele reële wereld ... virtueel en echt, moeilijk te rijmen, maar het bestaat wel.
Ik denk dat het deze week zowaar KLOTEWEEK is ... of KUTWEEK ... of FUCK YOU-week ...
Ik heb écht al wel mijn dosis gehad ... écht wel ! Het ganse gebeuren rond mijn royale uitkering ... én guess WHAT ??? Mijn "bodyguard" heeft 'n menselijk gelaat getoond ... hij stortte niet 115 euro door ... maar zowaar het VOLLE POND verdomme, the whole fucking lot ... 140 euro !!! 25 euro extra ... En dat omwille van 24 verlofdagen betaald door de werkgever ... en netjes ingehouden door de KUTBELASTINGEN !!!
Farid Le Fou is veel beter af ... die werd eerder deze week 11.000 € toegekend ! Omdat hij mensonterend was behandeld ... MENSONTEREND ... Hoe noem je DIT dan ???? 'k heb godverdomme m'n ganse kloteleven gewerkt gelijk ne schele zot, maandelijks gemiddeld 53 tot  58% afgedragen aan de staat, met m'n bonussen ging het zelfs richting 66% voor Vadertje Staat ... én de zogezegde solidariteit ... Ik zwijg over de periode als zelfstandige ... want dan begin je ter plekke te braken !
Waar is MIJN solidariteit ??? 140 euro ... Cent quarante ... In Saint-Josse en buurgemeenten zullen er alvast enkele honderden zijn die me uitlachen en denken in hun moedertaal, gij onnozele Vlaming, gij dommerik ...
'k Ga geen namen noemen, 'k kan ze nauwelijks uitspreken ... laat staan schrijven !
En dan moet je maandelijks je alimentatieplicht vervullen ... omdat je ooit zo dom bent geweest GUL te willen zijn voor je -ex en je kroost ... of tè gul misschien .... ???? Geen uitkoop van de woonst, de hele inboedel achterlatend ... enkel mijn eigen boeken en CD's ... en de eerlijke helft van de spaarboek, (maar als je drie jaar eerder 'n woning aankocht mits 'n flinke som onder tafel ... weet-je-wel ... dan is dat ook geen fortuin hé !). En dat was AL.
(En voor de volledige juistheid ... doe dit ... MAAL 3)
Eérlijk, éérlijk en correct ... ALTIJD, behalve mijn fouten, dat was niet fair ... I know ... maar verdien ik hiervoor LEVENSLANG ????
Wàt is één van de mede-oorzaken van de shit waarin ik nu zit ? Wàt ? Wàt denk jij ? Don't have a clue ? Herlees de vorige blogs dan maar ... één van de vorige 56 of 57.
En dan probeer je nu met 140 € ... tot 'n constructief gesprek te komen ... in de hoop naar 'n tijdelijke oplossing te zoeken, zonder noodzakelijk weer de loopgraven in te springen, tot boven je enkels in de modder en drek ...
Maar tja, de vermaledijde vreemdeling klopt aan de deur ... en daar doet niemand voor open, niemand. PARIA staat gebrandmerkt op zijn voorhoofd, FAILURE ... ook, en als je goed kan zien ... nog 'n resem andere gevaarlijke en besmettelijke termen ...
De vermaledijde vreemdeling die ooit was, ooit ... bron van inkomsten ... bron van sponsoring, bron van respect, bron van vriendschap, bron van vaderliefde ...
Maar de bron staat kurkdroog ... inclusief de vaderliefde, verworpen, vermeden, vermaledijd ...
Een zieke geest in herstel, daar lopen we toch liever 'n blokje voor om, dat mijden we toch liever, het is net als 'n zwerver, 'n dakloze, 'n gehandicapte ... dan sluiten we toch liever onze ogen ... want het aanzien van die mensen, die wezens uit die ene, enge wereld ... is vies, is ons vreemd, het is niet onze schuld, het is hun eigen schuld, ... ze moeten maar gaan werken, ze moeten maar niet drinken, ze hadden maar beter moeten weten bij het bepalen van de genetische waarden ...
De vermaledijde vreemdeling ... Alsof, de schande en vernedering nog niet voldoende was ... kreeg ik gisteren nog 'n extraatje geserveerd ...
1994 revisited ... ook toen was ik al 'n melaatse, en uitgestoten door m'n eigen volk, m'n eigen vlees én bloed, of familie zoals dat zo schoon wordt genoemd ... ook toen al was ik de vermaledijde vreemdeling, maar ik was nog jong en naïef ... en nog steeds ...
Ook toen werd ik veroordeeld, niet tot de guillotine, maar wel tot de excommunicatie ... het getuige-zijn was 'n eerste effectieve straf, het uitsluiten uit de "suite" een tweede ... maar de derde was pas de klap op de vuurpijl, ik mocht wel mee poseren op de gezamenlijke foto ... uiterst links, helemaal bovenaan, gelukkig bestond Photoshop nog niet, want ik was er uitgefilterd geweest.
Maar gemarkeerd was ik wel ... iedereen in "gesponsorde" en gehuurde pitteleer mèt hoge hoed ... ik in mijn "eigen" en door mezelf betaalde beige Van Gils-kostuum ... Duidelijker kon het niet, alleen het nummer ontbrak, het nummer dat je ziet bij de politiefoto's van misdadigers.
Dat was mijn gratie wellicht ...
En gisteren ... tja gisteren ... kwam dan volgend bericht op mijn vraag aan een eerwaarde om te willen voorgaan in onze dankviering van 17 mei a.s. ...:
"Gert, hiermede laat ik U weten dat ik niet kan ingaan op uw verzoek (ivm 17.05.2014). De reden daarvoor is nl. dat ik inderdaad te goed bevriend ben met gans de familie Janssens en dat ik me daarom neutraal wil houden ten opzichte van uw beider beslissing, die binnen de familie misschien wel enigszins als omstreden wordt gezien ..."
Of hoe je steeds weer in je leven als vermaledijde vreemdeling wordt beschouwd, als 'n melaatse, als 'n verdorven paria, de verpersoonlijking van alle kwaad ...
Ver, héél ver geleden, was ik 'n overtuigd christen, katholiek misdienaar ... en ik herinner me één van de teksten uit het Evangelie toen Jezus die vrouw, die weliswaar gezondigd had ..., redde van de dood door steniging ... En zich op zijn knieën liet vallen en met zijn vinger in het zand begon te schrijven ... "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen ... waarna de belagers één na een afdropen ..." ...
Uw beider beslissing ... die binnen de familie misschien wel enigszins als omstreden wordt gezien ...
Het zijn uitgerekend zij die de kerkdeur platlopen, in alle schijnheiligheid, ... maar blijkbaar telkens het huis van de heer betreden met hun dovemansoren ...
Ik vefoei ze, ik walg van ze ... Ronduit ... En ik sterf nog liever als vermaledijde vreemdeling, maar in het besef en de wetenschap, dat ik na berouw van zonde, enkel het goede nastreefde voor m'n medemens en de zwakkeren ... Ik rot nog liever in de hel, dan mee te heulen met de hypocrisie van de andere wereld ...
De vermaledijde vreemdeling samen met zijn sprookje-in-'t-echt ... Dàt is de waarheid én het leven, en de liefde zoals Jezus van Nazareth het ons zogezegd geleerd heeft ...
En for the record ... ZIJ ... heeft de ontbrekende NUL van het alimentatiebedrag bijgepast ... en het totale bedrag betaald ... Kwestie dat de huichelaars, zondaars, hypocrieten én chiqués van die andere wereld niks tekort zouden komen ...
Ondanks het totale gebrek aan respect dat "men" voor haar heeft ... Maar de vermaledijde vreemdeling leerde van haar, ondanks de stank van zijn wonden, ondanks de ondraaglijke schande van zijn zonden ... het hoofd te rechten, omwille van de puurheid, puurheid van hart, puurheid van liefde, puurheid van zorg ...
En de vermaledijde vreemdeling ... samen met ZIJ ... is RIJKER maar véél rijker dan die andere wereld tesaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten